onsdag 4. august 2010

2 ukers sykmelding for "Jeg holder ikke ut for faen!!!!"

Den første gangen jeg ble sykmeldt her i livet var litt komisk. Jeg var ung og jobbet på Statsarkivet. Det var en midertidig jobb som alt annet i den tiden. Halve stillingen var å flytte tunge esker med kirkebøker og andre protokoller fra et sted til et annet. Det jeg husker er at jeg snakket med min makker, og nevnte at jeg skjønte ikke at folk sykmeldte seg sånn uten videre. Dette var selvsagt samtidig som jeg bøyde meg ned på feil måte for å løfte en tung eske, og vips, så smalt det i ryggen og jeg fikk min første sykmelding.

Nå har jeg sykmeldt meg i 2 uker fordi..... ja, hvem vet. Tittelen på innlegget sier vel det meste, og siste bloggpost gir en viss indikasjon, men hva kan man definere dette som? Hvilken knagg skal man henge denne sykmeldingen på?

Jeg har vært svært uheldig det siste året. Blod i spyttet, blod i avføringen, vondt i endetarmen, 2 uker med knallvondt i hoftene, som også medførte at ryggen ga etter da jeg ikke klarte helt å holde balansen når jeg hjalp en heller balanseløs eldre dame opp av sengen på jobb. Så nå går jeg rundt og har vondt i ryggen og klarer såvidt å komme meg ut av sengen om morgenen, men så blir jeg sykmeldt pågrunn av noe helt annet? Det var jo dårlig planlegging.

Jeg tror fastlegen min skjønte min fortvilelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar