torsdag 23. september 2010

Canal Digital og kabelbrudd x 3

I mine yngre dager var sort-hvitt filmer "tingen". I hvertfall for meg. Alt fra 30 minutters såpeopera med Ralph Kramden i "The Honeymooners" til timelange "The Twilight Zone". Spillefilmer slukte jeg rått og var helt i ekstase når jeg fikk engelsk middelalder med onde konger, modige riddere og sverdkamp inn i stua. Jeg tror jeg var litt for ung til å beundre prinsessens pupper nevneverdig. Men en ting husker jeg godt. Og det var proklamasjonen; "The king is dead, long live the king".

Jeg har min egen, som definitivt burde bli tatt i bruk. Den er ikke helt lik, men den duger til formålet. "Canal Digital is dead, long live Canal Digital". Det skulle vel kanskje vært motsatt, men hadde den engelske kongefamilien holdt på i samme tempo, ville de vært en utdødd rase i løpet av noen måneder. Dette er tredje gangen på kort tid. Det er mildt sagt... irriterende. Jeg ringte selvsagt supporten til Canal Digital.

"Kan du sjekke om dere får kontakt med modemet mitt?"
"Lyser det i modemet?
"Nei. Kan du sjekke om dere får kontakt med modemet mitt?
"Først må du nullstille modemet."
"Jeg har rapportert om dette tidligere. Det har vært kabelbrudd.."
"Kan du trekke ut støpselet til modemet ditt".
"Hvis du sjekker loggen.."
"Ta ut støpselet til ruteren din også du."
"%¤!!!#&"
"Heisann, du har visst ringt tidligere...ved flere anledninger...vi får ikke kontakt med modemet ditt."

Jeg angret litt etterpå. Det skal jo ikke gå utover support personalet, men det er ikke alltid like lett å kommunisere med dem. Hvis de sjekker loggen så kan det faktisk være en sammenheng mellom feil for noen dager siden og feil nå. Og med alle de gangene jeg har vært på telefonen med Canal Digital, så er jeg en ekspert på rutere og modem.

Jeg vet de ikke driver og legger kabler og slikt. Men hvordan er det med kompetansen hos firmaet de bruker? Jeg kan ikke bedømme, for jeg får jo aldri noe svar. Er det kabelbrudd på samme plass? Hvis det nå for tredje gang ikke lar seg gjøre å lappe sammen denne kabelen, går det an å skaffe tilveie en ny? Og det som irritererer meg mest, når det fremdeles er samme feil. Hvorfor må jeg vente så leeeenge før jeg får hjelp?

De lappet sammen kabelen for tredje gang.
Og jeg vet, "The king is dead, long live the king" kommer opprinnelig fra Frankrike.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar