fredag 24. september 2010

Canal Digital og kabelbrudd x 4

Jeg er målløs. Eller på godt engelsk, "I am flabbergasted". I går ringte jeg Canal Digital om kabelbrudd. Og i dag sender de en tekniker. En tekniker! Fra Canal Digital altså! Fra selve selskapet. Jeg trodde nesten de var en slik CIA organisasjon slik som de smyger seg rundt uten å bli sett. Men jeg så han. I levende live. Ok. Jeg må være ærlig. Jeg så han ikke. Men min kone så han. Da hun luftet hunden. Han var selvsagt ikke i nærheten av huset. Hun møtte han borti gaten. Antageligvis der kabelbruddet er. Men han har vært i gaten. I vår gate, og det er jo noe. Dagen etter kabelbruddet. Jøss.

Dette er kabelbrudd nummer 3 på kort tid. Så det skulle vel egentlig ikke mangle. De skal ta av 400 kroner på neste måneds regning. Det er jo noe. De har virkelig slått på stortrommen. For jeg har jo både kabel TV, bredbåndstelefoni og internett med en lynende kjapp hastighet hos Canal Digital. Jeg ringte faktisk avisen, men siden jeg er alene om å være isolert denne gangen, så er det strengt tatt ingen nyhet. Men jeg lar meg ikke stoppe av den grunn. De skal jo asfaltere gaten snart. Jeg ringte til firmaet som er hyret for asfalteringen og vegarbeidet. De vil jo ikke ha gaten gravd opp av Canal Digital noen dager etter at asfalten er lagt. Han skulle ringe Canal Digital han. Og der har vi grunnen til teknikeren dukket opp. Det hjelper liksom ikke at selve kunden som betaler for tjenesten syter og klager. Og når jeg nevner til support at gaten skal asfalteres, så går det nok ikke lenger enn til support.

Jeg er fjernundervisningsstudent ved høgskolen. Innen drift av nettverk. Jeg får oppgaver tilsendt. Jeg skal sende svar tilbake. Og mange av oppgavene krever at internet fungerer. Fagene koster en formue og for en lavtlønnet hjelpepleier som meg så tar det en laaang tid å kjøpe et fag. Så når jeg blir en to-tre uker og mer til uten nett, så henger jeg langt etter skolemessig. Det betyr noe.

Men før jeg avslutter min tirade mot Canal Digital, så må jeg bare si det som det er. Jeg er målløs. Flabbergasted. For en halvtime etter at teknikeren forsvant, så forsvant også internett. Som tittelen sier, kabelbrudd x 4. Jeg ringer support. Men de kan jo ikke komme i dag. Og så har vi lørdag og søndag... og så må vi ikke glemme at de har to dager før de behøver å reagere. Hmm.....¤%#&!!

Jeg er ikke alene om å ha problemer med Canal Digital, og konkurrerende selskaper er sikkert ikke hverken bedre eller dårligere. Jeg skjønner at det er køsystem. Men når det er samme feil som gjentar seg 4 ganger, så bør ventetiden være noe kortere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar