lørdag 10. april 2010

Resirkulert fislukt?

Greit. Jeg skal innrømme at hjemmelaget ripsbærvin, øl og Jack Daniels ikke er den beste kombinasjonen, men at 6 voksne personer sitter en time og diskuterer om en varmepumpe forårsaker resirkulert fislukt av den grunn, er hm... merkverdig. Nok om det. Vi kom heller ikke til noen konklusjon.

Jeg sitter på stuen. Foran meg har jeg tv'n. Bak meg har jeg vår nymonterte varmepumpe. La meg bare nevne det en gang til. Vår nymonterte varmepumpe. Altså, vi har en varmepumpe. Ok, jeg tror jeg har fått frem poenget. La meg til slutt bare si... jippiii.

For noen måneder siden visste jeg svært lite om varmepumper. Nå vet jeg litt for mye. Jeg har heldigvis en god glemsel, så det tar ikke lang tid før jeg sitter igjen med kun den nødvendigste informasjon. Og selvsagt, det viktigste. Nemlig fjernkontrollen.

Det ble en Mitsubishi. Det er litt pussig. Etter min egen surfing på nett var jeg helt bestemt på at det burde bli en IVT. Et annet merke jeg var interessert i var Toshiba. Hvordan en Toshiba varmepumpe oppfører seg vet jeg ikke, men jeg sverger til Toshiba bærbar PC. Det eneste jeg vet om Mitsubishi er at det er et bilmerke. En av mine naboer hadde en Mitsubishi en gang. Mitsubishi Galant såvidt jeg husker. Den bilen likte jeg aldri, og siden den tid har jeg assosiert Mitsubishi med naboens Galant. Et "ikke" merke. Så ble det Mitsubishi likevel. Pussig. Den lå ikke langt unna IVT i testene, og det var en dyktig selger som var her. Det viktigste er vel at jeg er fornøyd. Og det er jeg.

Vi kommer antageligvis ikke til å merke noen økonomisk gevinst før til neste vinter, men det blir sikkert bedre inneluft. Det dummeste vi gjorde var å la oljefyren tømme seg helt. Den siste uken putret den ujevnt. Den siste uken klarte den også å gi oss et lite sotlag som tok lang tid å vaske bort. Det la seg liksom over... alt.

1 kommentar: