mandag 11. januar 2010

Årets først blinkskudd


Marianne er * kremt * litt småsur denne helgen. Kan det ha noe med at jeg knipset det perfekte bildet uten at hun var med? Jeg har latt bildene ligge noen dager. Men når jeg i dag satte meg ned foran pc'n for å se om det virkelig var et blinkskudd, så synes jeg det. Marianne har studert bildene mer enn meg, og irriterer seg over at jeg ikke nevnte at jeg skulle på fotosafari. Det var heller ikke den lengste turen min. Jeg gikk nattvakt fra torsdag til fredag, deretter ett to timers møte med veielder for bachelor prosjektet mitt. Jeg var helt i ørska når jeg bestemte meg for at dette skulle jeg gjøre.

Først kjørte jeg ned til Skansen, men følte at det var litt for mye i veien. Det var altfor kaldt til en promenade langs marinaen. Jeg kjørte deretter ut mot Trolla. For her er det en grei utkikksplass. Jeg var ikke alene. Det stod en stakkars sjel der og hutret og frøs med ett av de små pocketkameraene. Hurtigruta ble prikken over i'en, men den var ikke planlagt. Det ble noen turer inn og ut av bilen for å varme seg. Kameraet mente at 18 kuldegrader ble litt for mye og etter en ti minutts tid i kulden sa det stopp. Men jeg er fornøyd. Det må bare sies at det er Marianne som er fotografen her i huset, men ... hi hi ... foreløpig er det 1-0 i min favør.

Kameraet er et Canon EOS 400D med en Canon 70-300 linse. Blender ligger mellom 7.1-8, lukker mellom 1/400-1/500 og ISO er 400. De to øverste er begge tatt med brennvidde 300 mens det nederste er med brennvidde 135. Det jeg kan si, er at jeg angrer for at jeg glemte å stille inn kamera slik at det tar bilde i både jpeg og RAW format.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar