lørdag 23. januar 2010

Virtuelle tjenere (B)

Unnskyld meg et øyeblikk. Jeg må le. Hahaha. Av 4 fag som ble tatt i fjor høst, har jeg nå fått karakteren på det siste. Det ble en B. Flaks, men det er en annen sak. Jeg er bare sååå glad at disse virtualiseringsfagene er over. Ikke har jeg interesse av dem og ikke skjønner jeg et kvekk.

At jeg fikk de 8 øvingene som ble levert, godkjent? Ja, ikke skjønner jeg. Men jeg takker høgskolesystemet for all dens ueffektivitet. For det er det eneste som hjalp meg gjennom. Jeg skjønte ikke mye av disse leksjonene. Men øvingene var greie. "Gi en kort forklaring på hva du gjorde". Kort ble det, og godkjent ble det. Forstod jeg noe. Tja. Hadde spørsmålene vært av en litt annen kvalitet, så ville jeg ikke klart dette. Uten enorm innsats. Og hadde jeg så skjønt det, ja da hadde jeg vært lykkelig.

Hadde faget vært bare teori hadde jeg vært fornøyd. Men dette var foran PC'n. 6 timers hjemmeoppgave, med virtualisering opp mot skolens server. Jeg var nervøs. Frustrerende var det når skolens eksamens server knelte under stress av alle studentene som virtualiserte samtidig. Lurt å sjekke båndbredden neste gang. Heldigvis var noe av eksamen teori og jeg forberedt på hva som kunne komme, og hadde ordnet det på forhånd.

Jeg skal ikke nevne noe om skolens øvingsnettverk, problemer med brukernavn og passord, andres bruk av mitt område, kvaliteten på leksjonene m.m. Det blir bare for patetisk. Men det jeg vil nevne er dette. Høgskolen er så streng på tidsfrister. Melder du deg ikke til fagene eller eksamen innen tidsfristen, ja da så. Lurer på om vi får noe fra skolen når de ikke holder seg innen tidsfrister. Mener bestemt at det ikke skal gå mer en tre uker fra eksamensdatoen til karaktersetting. Det er 21 dager det.

Drift av virtuelle nett og overvåking - 40 dager
Virtuelle tjenere - 44 dager

Tre ting til slutt:
Jeg er glad og lettet for at jeg fikk en B.
Skaff en lærebok til dette faget også.

Fagene er nærmest identisk og jeg skjønner ikke forskjellen på dem. La meg utdype. Jeg ser at fagene har to forskjellige navn, men leksjonene er mye det samme. Det var jo faktisk de samme spørsmålene som gikk igjen på noen av leksjonene... og deler av de første kapittelene var jo IDENTISK. Ooops, jeg lovet meg selv ikke å komme inn på leksjonene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar