tirsdag 26. januar 2010

Varsel om utleggsforretning

Muligheten for et år uten økonomiske bekymringer har nå blitt minimale. At man synker litt ned i gjørma for hvert år som går er det normale her i husholdningen. Men enten har gjørma blitt erstattet av kvikkleire, eller så er det jeg som har fått noen ekstra lodd rundt føttene, for nå synker jeg raskt. Jeg har åpnet et nytt brev og er mildt sagt handlingslammet. Jeg tar tak i telefonen for å ringe. Rope ut min vrede til de som tillater seg å sende meg et slikt brev. For jeg har da vitterlig rett i denne saken. Men klokka har passert 4 og ingen svarer. Faen i helvete. Nå får jeg bare vente til i morgen.

"Statens innkrevingssentral (SI) viser til tidligere varsel om tvangsfullbyrdelse. Vi har besluttet å avholde utleggsforretning. Har de opplysninger om forhold av betydning for om utlegg skal tas, må underretning gis innen 1 uke før forretningen avholdes.
Kravtype: Misligholdt studielån.
Kravbeløp: NOK 64 961
Berammelse: Forretningen avholdes ved Statens innkrevingssentral den 08.02.2010 kl. 08.00."

Jeg skjønner ingenting. Jeg har ikke fått med meg noe tidligere varsel. Og da er jeg ærlig. Jeg bruker som oftest å få ut fingern når det kommer brev fra dem. Men jeg skjønner såpass at det kan jo umulig være Statens lånekasse eller Statens innkrevingssentral som tar feil. Jeg forbanner dem begge og håper de råtner i helvete sammen med Skattekontoret og Statoil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar