torsdag 7. januar 2010

Toshiba, vårt nye familiemedlem

Jeg er nå den stolte eier av en Toshiba Satellite L555D-103 med 64-bits prosessor, 4GB RAM, 320 GB harddisk, 17 tommers skjerm og Windows 7 forhåndsinstallert. Den ble ikke kjøpt på Expert. Ikke med den servicen jeg fikk. Jeg endte opp med å gå inn på Toshiba sine sider. Deretter var veien kort for å finne ut om den var på lager hos Datakjeden. Den står fremdes uåpnet. I morgen skal Windows fjernes og Linux installeres.

Den skal det første halvåret brukes som min hackermaskin. Og i februar skal den ut på wardriving. Jeg vet at 17 tommers skjerm ikke er det optimale til dette formålet. Men Marianne arver den etterpå, og da blir det nok CS4 som blir installert.

Maskinen ser jo sexy ut den. Fint design og det hele, men jeg ser for meg noen ulemper. På min gamle Toshiba har jeg ikke numerisk tastatur. Fingrene er vant til å vandre over hele tastaturet. Og jeg regner med at når jeg nå skal treffe de tastene jeg til vanlig har helt til høyre, kommer jeg til med å trykke på helt andre taster. Og en siste ting... kan det være like behagelig å sitte med en 17 tommer på lårene? Vil den ikke bare skli i alle retninger?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar