onsdag 20. januar 2010

Drift av virtuelle nett og overvåking (A)

Jeg er så flink. Jeg er så dyktig. Dette kan jeg. Det beviser karakteren. A. Eller sagt på en annen måte, AAAA. Eller på tysk, AAAA. Ok. Stopp, stopp,stopp. Et lite hopp tilbake til hverdagen er nødvendig. Jeg fortjener ingen A. Joda, jeg gjorde det bra på eksamen. Men jeg kan det ikke. Og det er det som er så uhyre skremmende. Jeg har ikke peilingen. Hadde jeg bare fått en B, så ville jeg vært fornøyd. Kunne sagt til meg selv at jeg gjorde det sånn midt på treet. Kunne litt og bommet litt. Jeg er en typisk B og C student. Jeg hører ikke hjemme blant A studenter. Det teoretiske har aldri vært noe problem. Såfremt det ikke er tall involvert. Men å sette meg til å drifte et nettverk? Nope. Og det er jo det dette faget skal dreie seg om. Å drifte. Det er en del av fagets navn.


Virtualisering er en trend, som definitivt er inn for tiden. 2 virtualiseringsfag har nå kommet inn på andre året i informatikk. Det ser sikkert flott ut på vitnemålet, men er det noen som sier at jeg skal jobbe med virtualisering, så springer jeg den andre veien.

"Det er dette bedriftene vil ha. IT folk som kan virtualisering".
"Her er det penger å hente".
"Kan du virtualisering, har du jobb".

Hm.. ja kanskje det. Heldigvis er jeg en evighetsstudent som aldri blir ferdig. For den dagen vitnemålet mitt kommer i posten er virtualisering noe som hører fortiden til. For anledningen velger jeg meg et fint og fiffig fremmedord. Trendskipping. For det er nettopp det jeg har tenkt å gjøre. Glemme at jeg noen gang har tatt faget, og vente på neste trend.

1 kommentar:

  1. Hei,

    Skal ta dette eksamenet neste tirsdag og lurer på om du husker hva du fikk av spørsmål når du tok dette faget?

    Takk! :)

    En stresset Jon :)

    SvarSlett