onsdag 3. februar 2010

24 timer uten røyk, yesss !

Jeg er stolt. Ja, uten tvil. Men før jeg bifaller meg selv så må jeg bare påpeke noen ting. Jeg spyttet blod på nattvakten i går. Det ville også ha vært iskaldt å stå ute på verandaen for å ta seg en blås. Sov lenge utpå dagen. Ok. Når det er sagt, så er jeg fremdeles... stolt som faen.

Jeg begynte på Champix tabletter i høst. Det hevdes at dette er den aller første røykesluttpillen, men jeg mener bestemt at det var en tidligere. Den hadde visst alvorlige bivirkninger. Det jeg liker med Champix er at den ikke inneholder nikotin, men virker direkte mot nikotinavhengigheten. Den eneste bivirkningen jeg merker har med "rare drømmer" å gjøre... og det kan forsåvidt være svært så underholdende. Først begynte jeg med en startpakke. Det som overrasket meg er at tablettene fungerte. Jeg var ned fra 15-20 pr. dag til 5-10 pr. dag. Men så kostet fortsettelsestablettene litt for mye til at det rakk til den neste måneden. Og før jeg visste ordet av det var jeg tilbake til mitt normale forbruk.

Når jeg endelig hadde råd, måtte jeg begynne med startpakken igjen. Det tok faktisk litt lengere tid denne gangen før jeg fikk noen virkning av tablettene og røykingen avtok noe. Jeg røyker fremdeles 5-10 røyk pr. dag, men det er faktisk en halvering om ikke mer. Men i dag sa det brått stopp.

Irritasjonen over at blodet har kommet tilbake er der fremdeles, men det første sjokket har gitt seg. Mest sannsynlig så blir det noen røyk i morgen, men kanskje kan det være en ide å prøve på flere slike 24 timers røykefrie perioder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar