tirsdag 2. februar 2010

Blod i spyttet... igjen

Dette var da faens til nedtur. Nå som jeg virkelig trodde jeg var på bedringens vei. Men ingenting skal være enkelt her i livet. Har da bare vært plaget med dette siden mars 2009. Hipp hurra for norsk helsevesen. Nå skal det sies at mange har det verre en meg, men frem til jeg vet eksakt hvorfor jeg spytter blod så kan det være det samme.

Det skulle selvsagt ikke mere til enn ett spytt i vasken for å konstatere det jeg trodde. Rødt blod. Jeg tenker bare på hvor mange timer og dager som gikk bort ved å tenke på hva årsaken kunne være i løpet av fjoråret. Foreløpig er det konstatert sopp i halsen, men før jul fikk jeg endelig bekreftet at jeg kommer inn på sykehuset i løpet av 3 måneder. Det vil si rundt 10 mars. Da skal det gjennomføres en gastroskopi undersøkelse. Den ser jeg ikke frem til og skal være glad når den er overstått. Jeg skjønner at en liten forklaring er nødvendig. Denne deler jeg opp litt etterhvert som utviklingen går sin gang.

DEL 1
Den 12 mars 2009 var jeg på jobb intervju. Det var da hele spetakkelet begynte. Jeg vet det, fordi det var en ca. 5 timers kjøretur hjem og jeg måtte ha vinduet i bilen åpent fordi jeg av en eller annen grunn måtte spytte mye. Kanskje hadde det begynt tidligere, men det var da jeg selv merket det. I løpet av de neste månedene var det merkbart noen dager. Andre dager var alt som normalt. I mai måned spyttet jeg blod for første gang. Da ble jeg nervøs. Det var på en nattvakt. Da skal jeg si deg det ble tankevirksomhet. Og jeg er veldig flink til å krisemaksimere. Etter vakten var det rett til legevakten. Han konstaterte blod i halsen og sa at dette var en helt normal virusinfeksjon. Jeg ble litt lettet, men det var en krokrygget litt skremt mann som kom hjem. I ettertid lurer jeg på en ting. Er det ikke virusinfeksjon legene kaller det når de ikke har peiling på hva det er?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar