fredag 26. februar 2010

Feil med norske reklamefilmer? #1

Jeg har nettopp sett en reklamefilm. Det er en ung mann som står og forteller meg noe. Jeg legger merke til den blå genseren. Dialekten. Hårfrisyren. Men det er ikke det reklamen dreier seg om.

Jeg tror han har en kompis som skal flytte til Mjølna. Vår mann i tv ruten vet råd. Han taster inn ett 4 siffret tall som er det samme som ordet ADAM. Så skriver han inn Mjølna. Jeg tror han nevnte at det også gikk an å ringe. Et sekund senere så kommer det en tekstmelding tilbake. For det kan jo være artig å kunne briefe om noe angående Mjølna.

"Mjølna ligger i Gulen kommune", står det.
"Det vet jeg heller ikke hvor er", sier han.

Mitt spørsmål er da, fikk han noe bruk for ADAM som de prøver å få frem i reklamen? Jeg er like klok.

Ville det ikke vært bedre om han fikk informasjon som han kunne briefe med? Her prøver man å selge et produkt. Men hans "artige" kommentar tilbake til oss ødelegger bare for produktet. Jada, jeg er pirkete, men vi gjør noe lignende i så utrolig mange reklamefilmer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar