torsdag 11. februar 2010

Google har anerkjent min eksistens

Google har anerkjent min eksistens. Jeg tror det ikke, så jeg sier det en gang til. Google har anerkjent min eksistens. En mail, på Google sin Gmail kom i dag. Til meg ;)

"Google AdSense-søknaden din er godkjent. Du kan nå aktivere kontoen din og komme i gang med AdSense i løpet av få minutter. Følg trinnene nedenfor for å konfigurere kontoen din raskt. Hvis du vil ha en detaljert gjennomgang av alt du trenger å vite som ny AdSense-utgiver, kan du også gå til Newbie Central".

På åttitallet en gang tok jeg forberende ved universitetet. Jeg husker ikke mye, og det jeg tror jeg husker er som regel feil. Jeg trodde jeg hadde det perfekte sitatet å komme med, men etter å ha sjekket litt på internet så ser det ut som at det nærmeste jeg kommer er Rene Descartes "jeg tenker, ergo er jeg". Mitt sitat vil ikke komme i historiebøkene, men jeg er fornøyd med bloggen. Meg, "Google godkjenner meg, ergo er jeg".

Denne godkjennelsen har jeg ventet på siden august i fjor. Det står vitterlig på deres hjemmeside at søknaden blir behandlet i løpet av en to ukers tid. Men på hjelpeforumet er det side opp og side ned men fortvilte brukere som venter forgjeves på sin godkjennelse og lurer på når den kommer.

Jeg leser mailen om og om igjen. Instruksjonene ser enkle ut. Jeg prøver å logge inn på AdSense og der hvor jeg tidligere har blitt stoppet av en melding som sier at søknaden er under behandling, kommer jeg nå inn. I det aller helligste. Men verden er ikke problemfri. De forteller meg å kopiere et lite script. De forteller meg også hvor scriptet skal limes inn. Men så er det en drøss med vage hentydninger til kildekoden og bruk av HTML. Foklaringen er at alle bruker så forskjellige programmer at de kan ikke legge ut instruksjoner til alle disse programmene. Neivel. Det er greit. Men legg nå for guds skyld ut instruksjonen til ett av dem, så kan jeg da alltids laste ned det programmet for anledningen.

Jeg prøver og feiler i timevis. En kompis kommer bortover. Han skal egentlig hjelpe til med å flytte et kjøleskap fra ett rom til et annet, men mannen har en gang i tiden holdt på med HTML kode og alt det jeg egentlig ikke har så lyst å lære noe om. Jeg tvinger han bort til PC'n. Han gjør noen Google søk som jeg føler er helt bortkastet, men han har en tendens til å komme frem til riktig svar mer enn jeg gjør.

Jeg får ikke ha AdSense på min YouTube konto. Jeg må være YouTube Partner. Hva faen. Det er jo gjennom YouTube kontoen min jeg søkte om å få ha AdSense. Det er jo der jeg kan tjene penger. Jeg har allerede testet ut mitt lille konsept og det fungerer. Min nisje er *kremt* meget populær. Nå må jeg nøye meg med å ha AdSense fra Google på blogsiden min. Det er vel en start det også. Men det er jo ingen som går inn på bloggen. Det er jo en nisje blogg for faen. Ikke denne bloggen altså.

Vel folkens, jeg må i tenkeboksen. Jeg er ikke så naiv at jeg tror jeg kan tjene til livets opphold med AdSense. Men hadde det gitt meg månedens kostnader i bensin så hadde jeg vel vært fornøyd.. en stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar