fredag 12. mars 2010

15 mars og oppmelding til eksamen

Er det bare jeg eller er det flere som gruer seg til denne dagen. For meg er dette en av de verste dagene i året. 15 mars. Det høres ut som en hvilken som helst dag. Ikke sant? En gang til. Femtende mars. Spiller ingen rolle om jeg skriver bokstaver istedenfor tall heller. Resultatet blir det samme.

Det er fristen til å melde seg opp til eksamen. Men er det noe å grue seg til da? Det er sikkert de som gjør det også, men nei, jeg gruer meg ikke til å melde meg opp til eksamen. Det er som oftest noe jeg gleder meg til. Problemet er som så mange ganger tidligere. Fagene må faktisk betales før man kan melde seg opp til eksamen. I fjor gikk det bra. I år gjør det ikke det. Slik er det når pengene ikke strekker til.

Statens lånekasse? Jeg venter fremdeles på svar. Min søknad om betalingsutsettelse er fremdeles til behandling. Det tar tid skjønner du. Men det tok ikke lang tid før Statens innkrevingssentral, på vegne av Statens lånekasse selvsagt, begynte å trekke sine 2.700 kroner av min lønn.

Så hva kan jeg si? Ingenting. Slik er det å være fattig. Er det ikke litt komisk? Du skjønner, "jeg-vil-videre", men ingenting skal være lett. Bachelor prosjektet må vente til våren 2011. Og dessverre vil nok noen av mine andre fag være utdatert da. Kall det bare "av erfaring".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar