tirsdag 2. mars 2010

Min sosiale omgangskrets øker

Jeg er ikke helt sikker på hva som er normal størrelse på en sosial omgangskrets. Jeg er heller ikke helt sikker på hvordan den defineres. Hva legger vi i begrepet sosial omgangskrets? Nære venner? Ja utvilsomt. Men hvor går grensen mellom nære venner og venner? Eller er det ingenting som heter venner når man er 45 år? For da har man de man kan kalle nære venner, og så har man sin bekjentskapskrets. Jeg må bare google dette en dag. For min egen del.

Jeg liker min sosiale omgangskrets. Den er.. oversiktlig. Den er ikke stor, men det trenger den heller ikke å være. Det viktigste er at jeg er fornøyd. Og som 45-åring så er det bare så mye tid man har til rådighet. Og akkurat der er vi inne på noe. For når var siste gangen du fikk deg en venn? Jeg må innrømme at jeg ikke husker. Du har rett og slett ikke den tid som kreves til dette. Du er bare ikke 20 år og kan sitte på gutterommet og "preike piss" til sent på kveld.

Nå ser det likevel ut som min sosiale omgangskrets øker. Jeg er ikke den som *kremt*, maler fanden på veggen, men jeg synes å høre min kone si "du må ikke se alt så negativt". Så for å være positiv, så får jeg si såpass at "jeg får ta det som det kommer".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar